SZENTENDRE KINCSE
A beküldő korcsoportja: Tinédzser (11-18 éves)
LEÍRÁS, JÁTÉKSZABÁLY
Letölthető formátum: Társasjáték_pályázat_5.b
A TÖRTÉNET
Elindulsz a Református Gimnáziumból bejárni Szentendrét, mert még nem nagyon vagy képben a várossal kapcsolatban. Útközben betérsz egy-két nevezetes múzeumba, templomba és étterembe, és csak ámulsz-bámulsz, hogy mennyi kincset rejt ez a város. Utad végén jössz rá, hogy kicsit késésben vagy, mivel edzésed lesz. Gyorsan felhívod az apukádat, hogy jöjjön érted a Fő térre és vigyen el az edzésre.
A JÁTÉK CÉLJA
A START mezőről, a Református Gimnáziumból elindulva bejárhatod az egész belvárost, hogy a nevezetes épületekben megtaláld Szentendre kincseit. Ezek a kincsek a játék házi változatban gombok legyenek! Három kategóriában, a „Művészet”, a „Vallás” és a „Nemzetiség” témakörökben kell összegyűjteni összesen hat gombot, kettőt-kettőt témakörönként. Gombot akkor kapsz, ha az adott épületben, ahova betértél, helyesen válaszolsz egy kérdésre. Ha egy kérdésre helyesen válaszoltál, és megkaptad a gombot, abban az épületben több gombot nem tudsz szerezni. A tőled jobbra ülő játékos teszi fel a kérdést. Ahol több válaszlehetőség közül kell választani, ott a vastagon szedett válasz a helyes. Az alábbi épületek felsorolásából látod, hogy melyik épület melyik kategóriát képviseli. Mindig csak az aktuális kérdést nézzétek, a következőket takarjátok le egy lappal!
Az nyeri meg a játékot, aki a leggyorsabban összegyűjti az összes kincset, és beér a célba, a FŐTÉRRE.
KELLÉKEK
Játékszabály, játékmező (A3-as kinyomtatva), 5 db játékbábu, 1 játékkocka, 10-10 db. kék, sárga, fehér (vagy tetszőleges színű) gomb, 3 kérdésfüzet (Művészet, Vallás, Nemzetiség – A4-es füzet kinyomtatva).
KEZDÉS
A bábukat tegyétek fel a Start-mezőre (Református Gimnázium)! A legfiatalabb játékos kezd. Az óramutató járásával megegyezően haladunk. Az első játékos dob a kockával, és annyit lép a mezőkön, amennyit dobott (a sárga macskakövek nem mezők).
MEZŐK
Zöld mező: Ha erre a mezőre lépsz, lépjél még hármat tetszőleges irányba!
Lila mező: Elfáradtál. Pihenj egy kicsit és élvezd a gyönyörű épületeket! Kimaradsz egy körből.
Barna mező: Elhagytál valamit. Menj vissza érte! Lépjél hátra hármat abba az irányba, ahonnan jöttél!
Rövidítő mező: Erre a mezőre lépve átléphetsz arra a számú helyre, amit a mezőn látsz.
OFFLINE Center: Ez a joker-épület. Ha ide ellátogatsz, a játék alatt egyetlen alkalommal kérhetsz kérdést bármilyen kategóriában.
A kérdés-füzeteket az alábbi pdf-dokumentumból tölthetitek le, ahol a játék leírását és egyéb fontos infókat találtok:
HELYSZÍNEK A TÉRKÉPEN
0. Szentendrei Református Gimnázium (START)
1. Vujicsics Tihamér Zeneiskola (nemzetiség)
2. Ferenczy Múzeum (művészet)
3. Péter és Pál (vallás)
4. Barcsay Múzeum (művészet)
5. Római kőtár (művészet)
6. Keresztelő Szent János Plébánia (vallás)
7. FŐTÉR (CÉL)
8. Református Templom (vallás)
9. Corner Szerb Étterem (nemzetiség)
10. Szentendrei Művésztelep (művészet)
11. Dalmát Szamár Bisztró (nemzetiség)
12. Offline Center (joker)
ELKÉSZÍTÉS
Kellékek:
Letölthető játékszabály, letölthető játékmező (A3-as kinyomtatva), 5 db játékbábu, 1 játékkocka, 10-10 db. kék, sárga, fehér (vagy tetszőleges színű) gomb, 3 kérdésfüzet (Művészet, Vallás, Nemzetiség – A4-es füzet kinyomtatva).
Nyomtass ki mindent (színesben, ha lehet!), készítsd elő a bábukat, kockát, gombokat. Mehet a játék! 🙂
Megjegyzés:
Ezt a társasjátékot a Szentendrei Református Gimnázium 5.b tanulói készítették egy projekthét során. A kérdések és válaszok egy többnapos intenzív gyűjtés eredménye. Bejártuk Szentendre templomait, múzeumait, beszélgettünk lelkészekkel, zenészekkel, múzeumpedagógusokkal és a Szerb Önkormányzat vezetőjével. Ezután rendszereztük az anyagot, és kitaláltuk hozzá a játékot. Reméljük, hogy mindenki örömét szolgálja. Jó szórakozást!
© 5.b – SZRG_2020