SZENTENDREI VIGYOR
4 játékos, 6 éves kortól, 20-60 perc játékidő.
A játék Szentendre látványosságait, kultikus helyeit mutatja be négy nagyon különböző figura szemszögéből, ezúton is a város szokszínűségét mutatva be:
– A professzor autóval érkezik, őt a kultúra és tudomány élteti.
– Az edző evezve érkezik a városba, ő aktívan szereti eltölteni a szabadidejét.
– A madarász bringázik, neki a természeti kincsek tetszenek a legjobban.
– Az ígyenc a HÉV-et választotta és egy csodás gasztronómiai utazásra vágyik.
Mind a négy karakternek van egy lapja, amin rajta vannak a tulajdonságai. A játék elején ezt lefordítjuk és minden játékos húz egyet, majd felfordítva maga elé helyezi. A játék folyamán ezt a karaktert fogja megszemélyesíteni.
A tábla Szentendre elnagyolt, rajzolt térképe.
A táblán az utcák és házak rajzolva lesznek. A híresebb helyeket külön jelöljük (továbbá „helyek”). A helyeket „utak” kötik össze. Minél messzebb van két hely, annyival több út van a két pont között. A helyeken szín és betű jelzi a hely „kategóriáját”.
A kategória lehet:
– Kultúra (pl. múzeumok, könyvtár, stb ..)
– Gasztronómia (pl. éttermek, kávézók, stb ..)
– Sport (pl. Sportolásra alkalmas helyszínek)
– Természet (pl. patakok, erdők, vízpartok, stb ..)
Minden „helynek” van egy kártyája, amin a fő tulajdonságai láthatók:
– A neve és kategóriája
– Képe, vagy rajza
– Címe/elérhetősége
– Különleges „képessége”/szabálya
– Árszintje
A „hely” azért fontos, mert az ide látogató karakter „vigyor” pontokat szerez, amiket „vigyor” zsetonokkal jelzünk. Annyi zsetont kap a látogató, amennyi a lapján, az adott kategória mellett látható.
Pl. Művészet malomban a professzor négy pontot kap, az edző csak egyet.
Az árszint azt jelenti, amennyit fizetni kell a „hely” „szolgáltatásáért”.
Minden „helynek” vannak különleges képességei. Pl. Ha a Művészet malomban a karakter elkölt 1 mozgást, akkor újra megkapja a megfelelő vigyor mennyiséget. Ez egy professzor esetében +4 vigyor, egy edzőnél +1. Vagy a Postás strand esetében, ami egy „S”, tehát sportos hely, 1M-et elköltve 1 „T” (természetnek megfelelő) vigyort kap, így ide nem csak az edzőnek, hanem a madarásznak is érdemes ellátogatnia. Az Édeni édességek boltjában járva a fínom csokoládé miatt a játékos kap +1 mozgást. És így tovább.
A játék elején a karakterek a nekik megfelelő startmezőről indulnak, majd tetszőleges utat tesznek meg. 10 kör alatt megpróbálják a legtöbb „vigyort” megszerezni.
Ha két karakter egy helyen „találkozik”, akkor mindketten kapnak +1 zsetont, hiszen találkozni öröm!
A játékosok természetesen összebeszélhetnek, akár együtt is felfedezhetik a várost, de külön utakon is járhatnak.
A karaktereknek van egy mozgási értékük („M”). Ennyit tudnak mozogni egy körben.
Pl. A professzor csak hármat tud mozogni, az edző hatot.
Minden körben a játékosok egyszerre mozognak és lesznek gazdagabbak élményekkel. Egészen addig mozoghatnak, ameddig az adott mozgási pontjaikat le nem mozogták, vagy nem passzoltak. Ekkor új kör kezdődik.
Az nyer, aki 10 kör alatt a legtöbb vigyort gyűjti.
ELKÉSZÍTÉS
Kellékek: Karton, fabábúk.
A térképet úgy lenne jó megcsinálni, hogy városrészenként szétszedhető legyen és puzzle szerűen össze lehessen illeszteni.
A játéktábla Szentendre elnagyolt, rajzos térképét tartalmazza.
A játékhoz tartoznak még pénz és vigyor zsetonok.
A játék része még 4 karakterlap is és a hozzá tartozó bábúk.